⋮
Logo
  • Apie VIPA
    • Valdymo principai
      • Valdymo struktūra
      • Stebėtojų taryba
      • Valdyba
      • Paskolų ir garantijų komitetas
    • TIPS – Tvariųjų išteklių plėtros skatinimas
    • Specialieji įpareigojimai
    • Darbo užmokestis
    • Veiklos planai ir rezultatai
    • Viešieji pirkimai
    • Duomenų sauga
    • Tvarumas
    • Informavimas apie pažeidimus ir korupcijos prevencija
    • Pinigų plovimo prevencijos įgyvendinimas
    • Dalyvavimas projektuose ir programose
      • Trijų jūrų iniciatyvos investicinis fondas
      • Paskolų ir garantijų kainodaros projektas
      • Interreg Europe projektas POWERTY
      • HORIZON 2020 PROJEKTAS Triple-A
      • Horizon 2020 projektas CitizEE
      • BUILD2LC projektas
      • Horizon 2020 projektas guarantEE
      • Gebėjimų stiprinimo ir patirties mainų su Kroatija projektas
      • 2014-2020 m. ES struktūrinė parama
      • 2007-2013 m. ES struktūrinė parama
    • Tyrimai ir analizės
      • Energijos efektyvumo sektoriaus ex ante vertinimas
      • ESIF įgyvendinimo Lietuvoje galimybių studija
      • Kelių infrastruktūros sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Kultūros sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Vandentvarkos sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Viešosios infrastruktūros ex-ante vertinimas
    • Suteikta parama
    • VIPA mokymai
    • VIPA pagalba dėl COVID-19
  • Naujienos
  • Paslaugos
    • Galiojantys kvietimai teikti paraiškas
    • Projektų idėjos
    • Paskolos Tipinių gamybos paskirties pastatų statybos darbams
    • Paskolos energinio efektyvumo projektams
    • Paskolos saulės elektrinėms
    • Paskolos viešųjų pastatų modernizavimui
    • Paskolos gatvių apšvietimo modernizavimui
    • Paskolos aukštojo mokslo ir profesinio mokymo infrastruktūrai
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Daugiabučių namų modernizavimo fondas
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Vandentvarkos fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Dokumentai parsisiųsti
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Energijos efektyvumo fondas
      • Paskolos centrinės valdžios viešiesiems pastatams
        • Paskolos sąlygos
        • Paraiškų teikimo tvarka
        • Dokumentai parsisiųsti
        • DUK
      • Garantijos gatvių apšvietimui
        • Garantijos sąlygos
        • Paraiškų teikimo tvarka
        • Dokumentai parsisiųsti
        • DUK
    • Savivaldybių pastatų fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Kultūros paveldo fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Savivaldybių dotacija
      • Dotacijos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Grąžinamoji subsidija
    • Papildomas finansavimas iš Klimato kaitos programos lėšų
    • Paskolos bendrabučiams
  • Investuotojams
    • Nacionalinė plėtros įstaiga
    • TIPS – Tvariųjų išteklių plėtros skatinimas
    • Veiklos ataskaitos
    • Valdymo principai
    • Kontaktinė informacija investuotojams
  • Karjera
    • Darbo pasiūlymai
    • Galimybė atlikti praktiką
  • Kontaktai
    • Viešinimo atmintinė projektų vykdytojams
    • Žiniasklaidai
    • DUK
  • Pareiškėjams
  • Vykdytojams
  • Versija neįgaliesiems
  • Apie VIPA
    • Valdymo principai
      • Valdymo struktūra
      • Stebėtojų taryba
      • Valdyba
      • Paskolų ir garantijų komitetas
    • TIPS – Tvariųjų išteklių plėtros skatinimas
    • Specialieji įpareigojimai
    • Darbo užmokestis
    • Veiklos planai ir rezultatai
    • Viešieji pirkimai
    • Duomenų sauga
    • Tvarumas
    • Informavimas apie pažeidimus ir korupcijos prevencija
    • Pinigų plovimo prevencijos įgyvendinimas
    • Dalyvavimas projektuose ir programose
      • Trijų jūrų iniciatyvos investicinis fondas
      • Paskolų ir garantijų kainodaros projektas
      • Interreg Europe projektas POWERTY
      • HORIZON 2020 PROJEKTAS Triple-A
      • Horizon 2020 projektas CitizEE
      • BUILD2LC projektas
      • Horizon 2020 projektas guarantEE
      • Gebėjimų stiprinimo ir patirties mainų su Kroatija projektas
      • 2014-2020 m. ES struktūrinė parama
      • 2007-2013 m. ES struktūrinė parama
    • Tyrimai ir analizės
      • Energijos efektyvumo sektoriaus ex ante vertinimas
      • ESIF įgyvendinimo Lietuvoje galimybių studija
      • Kelių infrastruktūros sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Kultūros sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Vandentvarkos sektoriaus ex-ante vertinimas
      • Viešosios infrastruktūros ex-ante vertinimas
    • Suteikta parama
    • VIPA mokymai
    • VIPA pagalba dėl COVID-19
  • Naujienos
  • Paslaugos
    • Galiojantys kvietimai teikti paraiškas
    • Projektų idėjos
    • Paskolos Tipinių gamybos paskirties pastatų statybos darbams
    • Paskolos energinio efektyvumo projektams
    • Paskolos saulės elektrinėms
    • Paskolos viešųjų pastatų modernizavimui
    • Paskolos gatvių apšvietimo modernizavimui
    • Paskolos aukštojo mokslo ir profesinio mokymo infrastruktūrai
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Daugiabučių namų modernizavimo fondas
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Vandentvarkos fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Dokumentai parsisiųsti
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Energijos efektyvumo fondas
      • Paskolos centrinės valdžios viešiesiems pastatams
        • Paskolos sąlygos
        • Paraiškų teikimo tvarka
        • Dokumentai parsisiųsti
        • DUK
      • Garantijos gatvių apšvietimui
        • Garantijos sąlygos
        • Paraiškų teikimo tvarka
        • Dokumentai parsisiųsti
        • DUK
    • Savivaldybių pastatų fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Kultūros paveldo fondas
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • DUK
    • Savivaldybių dotacija
      • Dotacijos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Grąžinamoji subsidija
    • Papildomas finansavimas iš Klimato kaitos programos lėšų
    • Paskolos bendrabučiams
  • Investuotojams
    • Nacionalinė plėtros įstaiga
    • TIPS – Tvariųjų išteklių plėtros skatinimas
    • Veiklos ataskaitos
    • Valdymo principai
    • Kontaktinė informacija investuotojams
  • Karjera
    • Darbo pasiūlymai
    • Galimybė atlikti praktiką
  • Kontaktai
    • Viešinimo atmintinė projektų vykdytojams
    • Žiniasklaidai
    • DUK
  • Pareiškėjams
  • Vykdytojams
  • Versija neįgaliesiems
en English lt Lietuviškai
Pareiškėjams Vykdytojams
Versija neįgaliesiems
en English lt Lietuviškai

  • Paskolos Tipinių gamybos paskirties pastatų statybos darbams
  • Projektų idėjos
  • Paskolos mažosios renovacijos projektams
    • Paskolos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • Dokumentai parsisiųsti
    • DUK
  • Paskolos aukštojo mokslo ir profesinio mokymo infrastruktūrai
    • Dokumentai parsisiųsti
    • Paskolos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • DUK
  • Daugiabučių namų modernizavimo fondas
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • Dokumentai parsisiųsti
    • DUK
  • Vandentvarkos fondas
    • Paskolos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • Dokumentai parsisiųsti
    • DUK
  • Energijos efektyvumo fondas
    • Garantijos gatvių apšvietimui
      • Garantijos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
    • Paskolos centrinės valdžios viešiesiems pastatams
      • Paskolos sąlygos
      • Paraiškų teikimo tvarka
      • Dokumentai parsisiųsti
      • DUK
  • Savivaldybių pastatų fondas
    • Paskolos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • DUK
  • Kultūros paveldo fondas
    • Paskolos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • DUK
  • Savivaldybių dotacija
    • Dotacijos sąlygos
    • Paraiškų teikimo tvarka
    • Dokumentai parsisiųsti
    • DUK
  • Grąžinamoji subsidija
  • Paskolos bendrabučiams

Paskolos Tipinių gamybos paskirties pastatų statybos darbams

  • Paslaugos

Viešųjų investicijų plėtros agentūra teikia paskolas Tipinių gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose Lietuvos Respublikos pramoninėse teritorijose statybos darbams finansuoti.

Tipiniai gamybos paskirties pastatai – gamybos, pramonės arba mokslo paskirties pastatai, kaip jie apibrėžti Statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ (patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713), pastatyti, naujai statomi ar rekonstruojami laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose, kurie yra įsteigti ar steigiami pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 9¹ straipsnį, jeigu jų teritorijos vystymo projektui Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas (toliau – pramonės parkai), ir kitose Lietuvos Respublikos pramoninėse teritorijose, kai projektus įgyvendina savivaldybės.

Pagrindinės projektų finansavimo sąlygos
KlientasLaisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė, jos dukterinė įmonė, pramonės parko operatorius, savivaldybė (savivaldybių vykdomosios institucijos). Klientu gali būti tik juridiniai asmenys.
Klientų finansavimo formaPaskola
Tinkamos finansuoti išlaidosTinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikomos šios išlaidos:
– Tipinio gamybos paskirties pastato naujos statybos ir (ar) rekonstravimo išlaidos;
– pasirengimo statybai išlaidos (pastato techninio projekto parengimas, statybą leidžiančio dokumento išdavimas);
– žemės sklypo sutvarkymo išlaidos;
– infrastruktūros sklype įrengimo ir sutvarkymo išlaidos;
– inžinerinių tinklų sklype ir inžinerinių sistemų pastate įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos;
– Tipinio gamybos paskirties pastato statybos techninės priežiūros, Projekto vykdymo priežiūros išlaidos.
Paskolos lėšomis galima finansuoti tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kuri neviršija maksimalaus naujai statomo ar rekonstruojamo pastato 1 m² finansuojamo įkainio.
Paskolos sumaMaksimali paskolos (bendra paskolų) suma vienam Klientui negali būti didesnė nei
10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.
Vienam Klientui iš finansinės priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios paskolos.
Paskolos terminasIki 180 mėnesių (15 metų) įskaitant paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpį.
Paskolos panaudojimo terminasIki 24 mėn. nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos su galimybe šį terminą pratęsti laikotarpiui ne ilgesniam nei 12 mėn. Klientui pateikus argumentuotą prašymą. Projekto įgyvendinimo metu dėl paskolos panaudojimo termino pratęsimo galimybės svarstoma individualiai.
Per paskolos panaudojimo terminą paskola turi būti panaudota projekto investicijoms atlikti.
Įkainiai
Paskolai taikoma palūkanų norma– Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose – metinė fiksuota 1,5 procento;
– kituose Lietuvos Respublikos regionuose – metinė fiksuota 1 procento;
– statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, visuose pagal šią Finansinę priemonę tinkamuose regionuose – metinė fiksuota 1 procento.
Paskolos sutarties sudarymo mokestis0,05 proc. dydžio vienkartinis mokestis, skaičiuojamas nuo paskolos sumos, bet ne daugiau kaip 3000 eurų.
Paskolos sutarties sąlygų keitimo mokestis500 eurų dydžio vienkartinis mokestis už kiekvieną paskolos sutarties pakeitimą, kai keitimą inicijuoja Klientas.
Įsipareigojimo mokestisIki 0,5 procento dydžio metinis mokestis, skaičiuojamas nuo nepanaudotos (neišmokėtos) paskolos dalies, pradedant skaičiuoti po 12 mėn. nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos.
Maksimalus naujai statomo ar rekonstruojamo pastato 1 m² finansuojamas įkainis– ne daugiau kaip 900 eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas Tipinis gamybos paskirties pastatas ir planuojama pritraukti apdirbamosios gamybos investuotojus;
– ne daugiau kaip 2400 eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas mokslo paskirties pastatas ir planuojama pritraukti medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą vykdysiančius investuotojus;
– ne daugiau kaip 300 eurų (be PVM) už vieną rekonstruojamo pastato m².
Faktinis naujos statybos ar rekonstravimo įkainis apskaičiuojamas visas tinkamas finansuoti projekto išlaidas padalinus iš naujai statomo ar rekonstruojamo Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto. Tuo atveju, kai faktinis naujos statybos ar rekonstravimo įkainis viršija aukščiau nurodytą maksimalų finansuojamą įkainį, Klientas likusią naujos statybos ar rekonstravimo kainą turi finansuotis savo nuožiūra iš kliento nuosavų, skolintų ar kitokiu būdu įgytų lėšų.
Delspinigiai0,03 proc. nuo sumos, kurios mokėjimo terminas pradelstas, už kiekvieną pradelstą dieną.

Daugiau informacijos apie reikalavimus Klientams, projektams, projektų finansavimo sąlygas, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, paskolos sutarties tipinę formą rasite:
Paskolų teikimo tvarkos aprašas

Paskolų teikimo tvarka
  1. Klientas užpildo kliento pažinimo anketą ir paskolos paraišką.
  2. Teikiama paraiška.  Priimamos kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytos arba spausdintos paraiškos. Kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta paraiška kartu su priedais ir kitais dokumentais teikiama VIPA, atsiunčiant juos el. paštu lez@vipa.lt, spausdintos paraiškos – registruotu paštu, per kurjerį, Klientui pačiam perduodant paraišką adresu: VIPA, Gedimino pr. 18 / Jogailos g. 2, 01103 Vilnius.
  3. VIPA vertina paraišką ir priima sprendimą dėl finansavimo.
  4. Paskolos sutarties pasirašymas. Paskolos sutarties tipinė forma.
  5. Hipotekos ar (ir) įkeitimo sutarties pasirašymas (jei reikia), ar (ir) turto draudimas.
  6. Iki pirmojo paskolos išmokėjimo Klientas VIPA pateikia: statybą leidžiantį dokumentą kartu su techniniu projektu; paskolos mokėjimo prašymų teikimo grafiką ir kitus sutartyje numatytus dokumentus.
  7. Paskola išmokama dalimis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas pagal išlaidas patvirtinančius dokumentus.

Detaliau su paraiškų teikimo ir vertinimo nuostatomis galite susipažinti Aprašo VI skyriuje.

Valstybės pagalbos teikimo ir apskaičiavimo tvarka

Paskolos Tipinio gamybos paskirties pastato finansavimui gali būti teikiamos:

– pagal De minimis reglamento[1] nuostatas ir laikomas nereikšminga (de minimis) (toliau – de minimis) pagalba Klientui;
– kaip valstybės pagalba pagal Bendrosios išimties reglamento[2] nuostatas Projektas turi atitikti visas Bendrosios išimties reglamento I skyriaus „Bendrosios nuostatos“ ir 56 straipsnio „Investicinė pagalba vietos infrastruktūroms“ nuostatas.

Projektams, kurie neatitinka Bendrosios išimties reglamento I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos De minimis reglamento nuostatos.

Teikiant paskolą pagal Bendrosios išimties reglamentą arba De minimis reglamentą, valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suma konkrečiam Klientui apskaičiuojama kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas (toliau – BSE), vadovaujantis VIPA patvirtinta BSE skaičiavimo metodika ir atsižvelgiant į Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02)[3].

Klientui apskaičiuota valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suma (BSE), priklauso nuo Klientui nustatytos paskolos palūkanų normos ir orientacinės rinkos palūkanų normos skirtumo bei atitinkamos taikomos rizikos premijos (maržos), kuri priklauso nuo Kliento rizikos reitingo ir įkeičiamo turto dydžio. Apskaičiuojant valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos BSE, palūkanos skaičiuojamos nuo viešųjų lėšų dalies bendroje paskolos sumoje visam paskolos laikotarpiui, t. y., neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką.

Projektai, kurie neatitinka Bendrosios išimties reglamento I skyriaus ir 56 straipsnio nuostatų ir kuriems negali būti teikiama de minimis pagalba (pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu suteikus šią pagalbą būtų viršyta De minimis reglamente nustatyta de minimis pagalbos suma pagalbos gavėjui), pagal finansinę priemonę nebus finansuojami.

Detaliau su valstybės pagalbos reikalavimais galite susipažinti Aprašo V skyriuje.

[1] 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su visais pakeitimais.

[2] 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais

[3] OL C 14, 19.01.2008, p. 6

Dėl išsamesnės informacijos prašome kreiptis Nr. (8 5) 203 4 662 arba (8 5) 203 0 997 bei el. pašto adresu lez@vipa.lt.

Paskolos Tipinių gamybos paskirties pastatų statybos darbams

  • Paslaugos

Viešųjų investicijų plėtros agentūra teikia paskolas Tipinių gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose Lietuvos Respublikos pramoninėse teritorijose statybos darbams finansuoti.

Tipiniai gamybos paskirties pastatai – gamybos, pramonės arba mokslo paskirties pastatai, kaip jie apibrėžti Statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ (patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713), pastatyti, naujai statomi ar rekonstruojami laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose, kurie yra įsteigti ar steigiami pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 9¹ straipsnį, jeigu jų teritorijos vystymo projektui Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas (toliau – pramonės parkai), ir kitose Lietuvos Respublikos pramoninėse teritorijose, kai projektus įgyvendina savivaldybės.

Pagrindinės projektų finansavimo sąlygos
KlientasLaisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė, jos dukterinė įmonė, pramonės parko operatorius, savivaldybė (savivaldybių vykdomosios institucijos). Klientu gali būti tik juridiniai asmenys.
Klientų finansavimo formaPaskola
Tinkamos finansuoti išlaidosTinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikomos šios išlaidos:
– Tipinio gamybos paskirties pastato naujos statybos ir (ar) rekonstravimo išlaidos;
– pasirengimo statybai išlaidos (pastato techninio projekto parengimas, statybą leidžiančio dokumento išdavimas);
– žemės sklypo sutvarkymo išlaidos;
– infrastruktūros sklype įrengimo ir sutvarkymo išlaidos;
– inžinerinių tinklų sklype ir inžinerinių sistemų pastate įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos;
– Tipinio gamybos paskirties pastato statybos techninės priežiūros, Projekto vykdymo priežiūros išlaidos.
Paskolos lėšomis galima finansuoti tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kuri neviršija maksimalaus naujai statomo ar rekonstruojamo pastato 1 m² finansuojamo įkainio.
Paskolos sumaMaksimali paskolos (bendra paskolų) suma vienam Klientui negali būti didesnė nei
10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.
Vienam Klientui iš finansinės priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios paskolos.
Paskolos terminasIki 180 mėnesių (15 metų) įskaitant paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpį.
Paskolos panaudojimo terminasIki 24 mėn. nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos su galimybe šį terminą pratęsti laikotarpiui ne ilgesniam nei 12 mėn. Klientui pateikus argumentuotą prašymą. Projekto įgyvendinimo metu dėl paskolos panaudojimo termino pratęsimo galimybės svarstoma individualiai.
Per paskolos panaudojimo terminą paskola turi būti panaudota projekto investicijoms atlikti.
Įkainiai
Paskolai taikoma palūkanų norma– Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose – metinė fiksuota 1,5 procento;
– kituose Lietuvos Respublikos regionuose – metinė fiksuota 1 procento;
– statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, visuose pagal šią Finansinę priemonę tinkamuose regionuose – metinė fiksuota 1 procento.
Paskolos sutarties sudarymo mokestis0,05 proc. dydžio vienkartinis mokestis, skaičiuojamas nuo paskolos sumos, bet ne daugiau kaip 3000 eurų.
Paskolos sutarties sąlygų keitimo mokestis500 eurų dydžio vienkartinis mokestis už kiekvieną paskolos sutarties pakeitimą, kai keitimą inicijuoja Klientas.
Įsipareigojimo mokestisIki 0,5 procento dydžio metinis mokestis, skaičiuojamas nuo nepanaudotos (neišmokėtos) paskolos dalies, pradedant skaičiuoti po 12 mėn. nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos.
Maksimalus naujai statomo ar rekonstruojamo pastato 1 m² finansuojamas įkainis– ne daugiau kaip 900 eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas Tipinis gamybos paskirties pastatas ir planuojama pritraukti apdirbamosios gamybos investuotojus;
– ne daugiau kaip 2400 eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas mokslo paskirties pastatas ir planuojama pritraukti medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą vykdysiančius investuotojus;
– ne daugiau kaip 300 eurų (be PVM) už vieną rekonstruojamo pastato m².
Faktinis naujos statybos ar rekonstravimo įkainis apskaičiuojamas visas tinkamas finansuoti projekto išlaidas padalinus iš naujai statomo ar rekonstruojamo Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto. Tuo atveju, kai faktinis naujos statybos ar rekonstravimo įkainis viršija aukščiau nurodytą maksimalų finansuojamą įkainį, Klientas likusią naujos statybos ar rekonstravimo kainą turi finansuotis savo nuožiūra iš kliento nuosavų, skolintų ar kitokiu būdu įgytų lėšų.
Delspinigiai0,03 proc. nuo sumos, kurios mokėjimo terminas pradelstas, už kiekvieną pradelstą dieną.

Daugiau informacijos apie reikalavimus Klientams, projektams, projektų finansavimo sąlygas, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, paskolos sutarties tipinę formą rasite:
Paskolų teikimo tvarkos aprašas

Paskolų teikimo tvarka
  1. Klientas užpildo kliento pažinimo anketą ir paskolos paraišką.
  2. Teikiama paraiška.  Priimamos kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytos arba spausdintos paraiškos. Kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta paraiška kartu su priedais ir kitais dokumentais teikiama VIPA, atsiunčiant juos el. paštu lez@vipa.lt, spausdintos paraiškos – registruotu paštu, per kurjerį, Klientui pačiam perduodant paraišką adresu: VIPA, Gedimino pr. 18 / Jogailos g. 2, 01103 Vilnius.
  3. VIPA vertina paraišką ir priima sprendimą dėl finansavimo.
  4. Paskolos sutarties pasirašymas. Paskolos sutarties tipinė forma.
  5. Hipotekos ar (ir) įkeitimo sutarties pasirašymas (jei reikia), ar (ir) turto draudimas.
  6. Iki pirmojo paskolos išmokėjimo Klientas VIPA pateikia: statybą leidžiantį dokumentą kartu su techniniu projektu; paskolos mokėjimo prašymų teikimo grafiką ir kitus sutartyje numatytus dokumentus.
  7. Paskola išmokama dalimis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas pagal išlaidas patvirtinančius dokumentus.

Detaliau su paraiškų teikimo ir vertinimo nuostatomis galite susipažinti Aprašo VI skyriuje.

Valstybės pagalbos teikimo ir apskaičiavimo tvarka

Paskolos Tipinio gamybos paskirties pastato finansavimui gali būti teikiamos:

– pagal De minimis reglamento[1] nuostatas ir laikomas nereikšminga (de minimis) (toliau – de minimis) pagalba Klientui;
– kaip valstybės pagalba pagal Bendrosios išimties reglamento[2] nuostatas Projektas turi atitikti visas Bendrosios išimties reglamento I skyriaus „Bendrosios nuostatos“ ir 56 straipsnio „Investicinė pagalba vietos infrastruktūroms“ nuostatas.

Projektams, kurie neatitinka Bendrosios išimties reglamento I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos De minimis reglamento nuostatos.

Teikiant paskolą pagal Bendrosios išimties reglamentą arba De minimis reglamentą, valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suma konkrečiam Klientui apskaičiuojama kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas (toliau – BSE), vadovaujantis VIPA patvirtinta BSE skaičiavimo metodika ir atsižvelgiant į Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02)[3].

Klientui apskaičiuota valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suma (BSE), priklauso nuo Klientui nustatytos paskolos palūkanų normos ir orientacinės rinkos palūkanų normos skirtumo bei atitinkamos taikomos rizikos premijos (maržos), kuri priklauso nuo Kliento rizikos reitingo ir įkeičiamo turto dydžio. Apskaičiuojant valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos BSE, palūkanos skaičiuojamos nuo viešųjų lėšų dalies bendroje paskolos sumoje visam paskolos laikotarpiui, t. y., neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką.

Projektai, kurie neatitinka Bendrosios išimties reglamento I skyriaus ir 56 straipsnio nuostatų ir kuriems negali būti teikiama de minimis pagalba (pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu suteikus šią pagalbą būtų viršyta De minimis reglamente nustatyta de minimis pagalbos suma pagalbos gavėjui), pagal finansinę priemonę nebus finansuojami.

Detaliau su valstybės pagalbos reikalavimais galite susipažinti Aprašo V skyriuje.

[1] 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su visais pakeitimais.

[2] 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais

[3] OL C 14, 19.01.2008, p. 6

Dėl išsamesnės informacijos prašome kreiptis Nr. (8 5) 203 4 662 arba (8 5) 203 0 997 bei el. pašto adresu lez@vipa.lt.

© 2023 Vipa. Visos teisės saugomos.

Gazele

Sukurta PROMIS

© 2023 Vipa. Visos teisės saugomos.

Vipa.lt puslapyje yra naudojami slapukai.
Informuojame, kad Jums toliau naršant svetainėje bus įjungti būtinieji slapukai. Taip pat paspaudę ant laukelio "statistiniai" galite sutikti ir su statistinių slapukų aktyvvimu. Daugiau informacijos apie mūsų svetainėje naudojamus slapukus galite rasti paspaudę ant žemiau esančio laukelio "skaityti plačiau". Ten pat galėsite duoti sutikimą ir dėl jų naudojimo.
Patvirtinti pažymėtus Skaityti plačiau


Privatumo & Slapukų politika
Šioje svetainėje naudojamų slapukų tipai ir jų sąrašas:
Būtini
Always Enabled

Būtini slapukai yra absoliučiai būtini interneto svetainei tinkamai funkcionuoti. Ši kategorija apima tik slapukus, kurie užtikrina pagrindines svetainės ir saugumo funkcijas. Šie slapukai nesaugo jokios asmeninės informacijos.

Statistiniai

Statistikos slapukai – šie slapukai renka informaciją apie tai, kaip naudojatės svetaine, pvz., Kuriuose puslapiuose lankėtės ir kurias nuorodas spustelėjote. Nė viena iš šios informacijos negali būti naudojama jūsų tapatybei nustatyti. Visa tai yra apibendrinta ir todėl anonimizuota. Jų vienintelis tikslas yra patobulinti svetainės funkcijas. Tai apima slapukus iš trečiųjų šalių analizės paslaugų, jei slapukai skirti išimtinai lankomos svetainės savininkui.